Dolina Białego

Czas przejścia:
1 godz. 10 min
Trudność:

Jedna z najbardziej malowniczych tatrzańskich dolin reglowych. Żółty szlak prowadzi wzdłuż Białego Potoku, przepływającego przez dolinę z licznymi progami i wodospadami. Pierwsza część trasy jest płaska, druga – podejście zboczami Igły na Ścieżkę nad Reglami – wymaga nieco wysiłku.

Wejście do doliny znajduje się przy oznakowanej na czarno Drodze pod Reglami, ok. 10 minut spaceru na zachód od Wielkiej Krokwi. Nie ma tu parkingu, samochód najlepiej zostawić zatem właśnie w okolicach skoczni.

Za kasą biletową Tatrzańskiego Parku Narodowego idziemy szeroką ścieżką wzdłuż Białego Potoku, który trzykrotnie przekroczymy za pomocą drewnianych mostków. Dno doliny jest dość wąskie i bardzo malownicze, po obu stronach mamy ciekawe formacje skalne. Dookoła rośnie gęsty las, choć w niektórych miejscach za drzewami dostrzec można zbocza Długiego Giewontu. Po drodze mijamy wylot jednej z dwóch sztolni, będących pozostałością po poszukiwaniach uranu na tych terenach w połowie XX wieku.

Żółty szlak doprowadza nas do kompleksu niewielkich wodospadów, przy których skręca ostro w prawo. Teren zaczyna się wznosić, druga połowa trasy jest bardziej męcząca. Przed nami podejście przez las na Polanę Białego, gdzie znajduje się skrzyżowanie ze Ścieżką nad Reglami (1 godz. od początku doliny).

Możemy stąd kontynuować wędrówkę w dwóch kierunkach: na Kalatówki lub do Doliny Strążyskiej (po drodze warto zahaczyć o Sarnią Skałę).

Galeria zdjęć z Doliny Białego zostanie uzupełniona przy najbliższej możliwej okazji.