Wyświetlenia filmu dla GOPR: akcja nieaktualna, sponsor się wycofał
Jak dowiedzieliśmy się w zarządzie GOPR, akcja związana z ufundowaniem urządzenia do masażu serca dzięki wyświetleniom w serwisie Youtube jest nieaktualna.
Media internetowe i portale społecznościowe obiegła dziś informacja o akcji mającej na celu zebranie 100 tys. wyświetleń filmu zamieszczonego przez Centrum Leczenia Hipotermii Głębokiej w serwisie Youtube. W przypadku osiągnięcia tego progu, ratownicy GOPR mieli otrzymać od sponsora sprzęt do masażu serca, umożliwiający prowadzenie akcji reanimacyjnej podczas transportu. Jej długotrwałe prowadzenie przez dwóch ratowników podczas trwającego np. godzinę przewozu poszkodowanego do szpitala jest praktycznie niewykonalne.
Chętnych do pomocy Internautów nie zabrakło, akcja szybko zyskała duży zasięg. Okazuje się jednak, że została wypromowana w mediach nieco za szybko. Jak się dowiedzieliśmy, między GOPR a potencjalnym fundatorem sprzętu do masażu serca nie była podpisana żadna umowa. Ustalenia dokonywane były na drodze nieformalnej. Nieporozumienie sprawiło, że w mediach zaistniały one jako zorganizowana już akcja. W zarządzie GOPR otrzymaliśmy informację, że niedoszły sponsor wycofał się w związku ze zbyt dużymi kosztami.
Nawet biorąc pod uwagę fakt, że liczba wyświetleń filmu nie będzie się wiązać z przekazaniem ratownikom sprzętu, wydaje się, że rozpowszechnienie go może przynieść wyłącznie dobre efekty. Jeśli jednak ktoś czuje się w jakikolwiek sposób wprowadzony w błąd, przepraszamy (sami posiłkowaliśmy się podanym źródłem).